marți, 1 aprilie 2008

Interviu cu Radu Beligan

Reporter: Ce reprezinta Iasul pentru dumneavoastra?
Radu Beligan: Aici m-am format; aici am facut liceul, Negruzzi si tot aici am debutat ca actor, pe scena Teatrului National, facind figuratii. De Iasi ma leaga faptul ca m-am instruit intr-un oras minunat, este un oras de suflet care m-a marcat pentru toata viata.
Reporter: Ce simtit acum, la reintorcere?
Radu Beligan: Acum ma cam intristeaza pentru ca o anumita poezie pe care am trait-o eu aici a disparut. Iasul a cistigat in eficienta, in industrializare, dar a pierdut in poezie.
Reporter: Mai credeti in valorile culturale ale orasului?
Radu Beligan: Nu e momentul de virf al Iasului. Epoca de virf a fost in perioada lui Sadoveanu, dar acum s-a pierdut din stralucire. Spre exemplu m-a intristat sa aflu ca Teatrul National. care este o minune, va fi renovat in mai bine de doi ani. Prin relatiile mele am aflat ca pe nici un ministru din Guvern, nici pe prefectul,nici pe primarul de aici nu-l doare faptul ca pentru doi, trei ani Iasul nu va mai avea teatru. Sint dezolat. Nu pot spune lucruri bune acum pentru ca e un moment prost.
Reporter:Cu toate ca aveti aceste sentimente, v-ati intors aici. Ce v-a determinat?
Radu Beligan: Publicul. Datorita lui am ajuns sa joc si sa am momente fericite in cadrul romanesc. Cind vad ca lumea inca mai apreciaza teatrul simt o bucurie in suflet. Pentru spectatori o sa mai vin si o sa mai joc la Iasi daca o sa ma mai tina Dumnezeu. Ei sint motivul pentru care inca mai traiesc.

Niciun comentariu: